Jouw naam kan je succesfactor zijn: bereken het met de Namerator©

In het wereldje van personeelswerving worden flink wat prijzen uitgereikt. Vaak worden de uitreikingen georganiseerd uit commerciële motieven, bijvoorbeeld om publiciteit te genereren voor een congres. Met de nieuwe Publieksprijs Succesvol Werven gaat organisator Reed Business nog een stapje verder, namelijk door zichzelf te nomineren. Maar eerlijk is eerlijk: met dan ook wel een erg goeie campagne.


Afscheidsspeech

Erg grappig is de genomineerde wervingscampagne voor personeel van Staffplanning. Vul hier je naam en e-mail in, en bekijk de campagne met eigen ogen. Maak ook een gepersonaliseerde afscheidsspeech, die je kunt doorsturen aan je collega’s.

Namerator©
Reed Business heeft zichzelf genomineerd met de Namerator© die binnen enkele seconden de succesfactor van jouw naam berekent. Vul je gegevens in, het doet je ego goed…

Hacken
Velen zijn vast al filmpjes van hem tegengekomen op YouTube: Max Cornelisse hackt erop los. Hij hackt de informatieborden van de NS, laat bruggen spontaan open gaan, ontregelt het verkeer. Infosupport probeert afstuderenden in dienst te nemen voordat ze de schoolbanken hebben verlaten.

Glazenwassen
De laatste genomineerde wervingscampagne van TBWA/NEBOKO is een wat gedateerde, namelijk uit 2005:

Verkleed een deel van het personeel als glazenwassers, trek deze mensen T-shirts aan met de tekst 'Quit and join us' en ga vervolgens de ramen lappen bij de concurrent. Een gewaagde actie…

Welke vind jij de beste? Geef je reactie hieronder, of breng je stem uit.

Gerelateerd artikel:
> Werkgever met syndroom van Down

Lees ook:Werkgever met syndroom van Down
Lees ook:‘Geknipt voor de juiste baan’
Lees ook:Oneerlijke manager dwingt geen respect af
Lees ook:Een slimme meid behoudt haar meisjesnaam
Lees ook:Waarom medewerkers hun baas haten

2 reacties op “Jouw naam kan je succesfactor zijn: bereken het met de Namerator©

  1. Winnie

    Die tweede is inderdaad een topper! Mijn ego heeft een goede boost gekregen :-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. gerard

    Ik ga toch voor de tweede: kort en geniaal!
    Dat die laatste uit 2005 komt snap ik niet…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.