Van de werkende Nederlanders droomt ruim driekwart over het hebben van een eigen zaak. Bijna veertig procent daarvan denkt een gat in de markt te hebben ondekt. Onder jongeren ligt het percentage nog een stuk hoger. →
Categorie: "Loopbaan (carrière)"
Technische starter wil groeien en leidinggeven
Voor hts’ers draait het niet langer om een leaseauto of fancy laptop die ze bij hun nieuwe baan krijgen. Ze willen vooral graag doorgroeien. →
Universiteiten willen meer vrouwen in de wetenschap
Op de ruim tweehonderd topposities in de wetenschap zitten slechts dertien vrouwen. Het Centrum voor Gender en Diversiteit van de Universiteit Maastricht verspreid daarom de bovenstaande poster om een baan in de wetenschap onder vrouwen te promoten. →
Werknemer geeft voorkeur aan klein bedrijf
Meer dan de helft van de werknemers is het liefst werkzaam in een klein bedrijf met hooguit vijftig medewerkers. Bijna dertig procent geeft aan het liefst in een middelgroot bedrijf te werken. →
Werkgever met syndroom van Down
Een wervingscampagne voor nieuw personeel die ook zeker een prijs verdient, is die van Amerpoort. In de campagne staan de bewoners van Amerpoort centraal als nieuwe werkgevers. →
Werkloosheid daalt vooral onder vrouwen
Vrouwen zijn nog wel vaker werkloos dan mannen, maar de laatste maanden is vooral onder vrouwen de werkloosheid gedaald. De werkloosheid onder mannen neemt sinds begin 2005 af. Onder vrouwen zette de daling van de werkloosheid ongeveer een jaar later in. Ook was de daling op jaarbasis tot voor kort kleiner onder vrouwen. Maar daar is sinds enkele maanden verandering in gekomen. →
Jouw naam kan je succesfactor zijn: bereken het met de Namerator©
In het wereldje van personeelswerving worden flink wat prijzen uitgereikt. Vaak worden de uitreikingen georganiseerd uit commerciële motieven, bijvoorbeeld om publiciteit te genereren voor een congres. Met de nieuwe Publieksprijs Succesvol Werven gaat organisator Reed Business nog een stapje verder, namelijk door zichzelf te nomineren. Maar eerlijk is eerlijk: met dan ook wel een erg goeie campagne. →
Weinige vrouwen aan de top vaak andere nationaliteit
Slechts vijf procent van de hoogste functionarissen van beursgenoteerde bedrijven in Nederland is vrouw. Bij Philips is geen van de achttien bestuurders en commissarissen vrouw. Ahold heeft de meeste topvrouwen, met vier vrouwen op een totaal van tien bestuurders en commissarissen. →
No-riskpolis zorgt niet voor meer werk voor kansarme jongeren
Werkgevers helpen kansarme jongeren nauwelijks vaker aan een leerwerkbaan wanneer de kosten van ziekteverzuim worden gedekt. Werkgevers maken weinig gebruik van de zogeheten no-riskpolis die deze kosten dekt. →
Kinderen niet de reden dat vrouwen parttime werken
Het hebben van kleine kinderen blijkt niet de reden dat veel vrouwen liever parttime werken. Tweederde van de vrouwen die in deeltijd werken hebben namelijk helemaal geen kleine kinderen. →